Amber Leijen (1995) is een sociaal geëngageerd fotograaf. In 2017 is ze afgestudeerd aan de Fotoacademie in Amsterdam met een intieme, kwetsbare en krachtige serie over jonge vrouwen die een bijzonder levensverhaal met zich meedragen. Na haar afstuderen is zij levensverhalen blijven vastleggen op een eerlijke en stijlvolle manier. Haar foto’s zijn beeldbepalend in het boek Het is niet stoer (SWP, 2019) dat gaat over de gevolgen van kindermishandeling bij jongens en mannen. Zij studeerde kunst- en cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam om zich ook op een andere manier te verdiepen in de culturele sector. Voor uitgeverij Anderszins maakte ze de foto’s voor Werk waard, van bajes naar baan.
Hanneke van Beek werkt en speelt wereldwijd als Photo-coco: een inspirerende photo-coach & -companion voor wie ontspannen magie in eigen fotografie wil ervaren.
Niet de camera, maar zicht op schoonheid, onze uiteenlopende manieren van zijn en zien, en speelse ontwikkeling van ieders eigen kijk staan centraal.
Haar eigen beelden kenmerken zich door een frisse eenvoud en gelaagdheid.
Hanneke is de beeldbepaler van de poëziereeks van uitgeverij Anderszins. Haar foto’s staan op de covers van: Zwanenvergadering, Seizoensgebonden, Vierende lijnen, Onbestendig, Ring van de tijd, Schraal volk, Regenboom, Vergedichten en Nee, niet weer over vlinders. Ook op de covers van Als de dokter somber kijkt, Verlangen naar Swier, El Mundo en Van prullenbak tot troostkat prijkt haar fotografie.
Otto Lussenburg (1958) woont in Assen. Hij is docent en coach aan de Hanzehogeschool in Groningen en werkt als zelfstandig consultant op het snijvlak van milieu en ruimtelijke ordening. Hij is letterlijk en figuurlijk steeds op zoek naar gezichtspunten om een situatie op een andere manier te kunnen bekijken. Fotograferen doet hij van jongs af aan, eerst analoog op film.
Hij is de fotograaf van het boek Kop der veur lockdown-portretten, waarin hij meer dan 200 bewoners van Assen heeft geportretteerd tijdens de corona-lockdowns in 2020-2021. De lockdown-portretten zijn gemaakt met een digitale Fujifilm X-E2 camera met Fujinon 18-55 mm objectief.
Lussenburg werkte mee aan twee dagkalenders (samengesteld door van Jacomette de Blois) met uitspraken van mensen met dementie (Leven bij de Dag, 2011, uitgeverij Meinema en Alle Tijd, 2016, Berne Media). Ook mensen met dementie zien soms het leven anders en daar kun je van leren, aldus Lussenburg. Naast fotograferen schrijft hij met anderen korte verhalen die hij vertelt tijdens vertelconcerten met het cello-duo Two of a Kind. Ze traden onder andere op in het Drents Museum en op de Dag van het Kasteel.